ירון זיו – ציפיות, אכזבות והזוגיות שביניהן

ציפיות ומשאלות, שתיהן עוסקות ברצונות שלנו מן העתיד ומן האחר. ההבדל בין השתיים הוא בעובדה כי בעוד שאם משאלה איננה מתגשמת – מובן לנו שאין ממה להתאכזב והכל עדין בסדר, כאשר ציפיה איננה מתגשמת – אנו מאוכזבים ועשויים להפגע רגשית.

 

מאת: ירון זיו

 

בציפיה, בשונה ממשאלה, יש אלמנט של תובענות. אין מצב שבו לאדם אין ציפיות, זהו חלק בסיסי מהליך התקשורת והיחסים ביננו לבין האחר. אך ברגע שאנו יכולים לתקשר באופן פתוח על הרגשות שלנו ולדבר בנוחות עם האחר, כך אנו גם לא נתאכז ונוכל להפיק דבר חיובי גם מציפיה אשר הכזיבה.

ברגע שאיננו מתקשרים בצורה נינוחה ופתוחה את ההרגשה שלנו, אלא מבטאים את הכעס והאכזבה מבני הזוג שלנו ומטיחים בהם את האשם, אנו יוצרים מעגל של פגיעה הדדית שממנו קשה לצאת. הצד שאכזב הופך לנפגע ומאשים בחזרה וכך הלאה.

צפו בד"ר ירון זיו מתוך תכניתו "על הספה הזוגית והמשפחתית" ברדיו החיים הטובים:

אודות ירון זיו

ד"ר ירון זיו – מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University) עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW) יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc ) עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו מטפל קוגניטיבי -התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב מרכז "מעוף" להתפתחות אישית הוקם בשנת 1984 ומשמש כמרכז התפתחותי, פסיכולוגי ורוחני הפועל על פי גישת הגשטאלט.במרכז מתקימות סדנאות שנתיות, סדנאות סופי שבוע, ימי עיון כנסים והרצאות במדעי ההתנהגות ומודעות עצמית. טלפון 09-9588818
פוסט זה פורסם בקטגוריה זוגיות ומשפחה - ירון זיו, ירון זיו, ירון זיו - זוגיות ודייטינג, ירון זיו סרטונים, פסיכולוגיה – ירון זיו, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה