ירון זיו – על מודל התראפיה הקוגניטיבית של אלברט אליס

אחד ממחלוצי התראפיה הקוגניטיבית, היה ד"ר אלברט אליס, מייסד המכון לתראפיה רציונלית בניו-יורק. גישתו של אליס נועדה לעזור לאנשים להתמודד עם פחדים וחרדות, כאשר למודל עצמו הוא קרא:"ABCDE", מסביר ד"ר ירון זיו.

משמעות ראשי התיבות של שם המודל היא:

ירון זיו

אלברט אליס

A – אירוע מפעיל

B – מערכת אמונות

C – תוצאה רגשית

D – להתווכח עם המחשבות

E – תגובה רגשית חדשה אלטרנטיבית

לדברי אליס: מחשבות יכולות להתפתח ממחשבות. מה שגורם לנו להרגיש את מה שאנחנו מרגישים, כגון פחד, מתח וחרדה, לא נובע ממה שקורה אלא הוא תולדה של גלגול המחשבות שלנו עוד ועוד מעבר להגיון הפרופורציונאלי של המציאות האמיתית.

המחשבות שאנו "חושבים בשביל אחרים", כאשר אנו מנסים לפרש לעצמנו מדוע דברים קרו, יוצרות לנו מציאות שלעיתים היא לחלוטין לא קשורה למצב האמיתי. מציאות חדשה זו, מכניסה אותנו לסיבוב בלתי פוסק של תולדות של מחשבות אשר נובעות מהרגשות והאמונות הפנימיות שלנו ולא מהאירוע עצמו.

צפו בד"ר ירון זיו מסביר על השיטה והדרך בה אנו יכולים להשתמש בה לשיפור חיינו:

אודות ירון זיו

ד"ר ירון זיו – מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University) עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW) יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc ) עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו מטפל קוגניטיבי -התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב מרכז "מעוף" להתפתחות אישית הוקם בשנת 1984 ומשמש כמרכז התפתחותי, פסיכולוגי ורוחני הפועל על פי גישת הגשטאלט.במרכז מתקימות סדנאות שנתיות, סדנאות סופי שבוע, ימי עיון כנסים והרצאות במדעי ההתנהגות ומודעות עצמית. טלפון 09-9588818
פוסט זה פורסם בקטגוריה התמודדות עם פחדים, ירון זיו, פסיכולוגיה – ירון זיו, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על ירון זיו – על מודל התראפיה הקוגניטיבית של אלברט אליס

  1. ירון זיו הגיב:

    רון זיו – BlogSpot

    ירון זיו – כיצד לגשר בין הרצון למלא את ציפיות האחר לבין ניהול מערכת יחסים כנה פברואר 6, 2012 דר' ירון זיו
    ד"ר ירון זיו – הפחד מהחמצה והשלכותיו על חיינו ינואר 26, 2012 דר' ירון זיו
    ירון זיו – מדוע אנו מסתירים את דמותנו האמיתית מפני הסובבים אותנו ינואר 19, 2012 דר' ירון זיו
    ירון זיו – על זוגיות ומערכות יחסים מתוך תוכנית הרדיו של רדיו החיים הטובים ינואר 13, 2012 דר' ירון זיו
    ירון זיו – על ההבדל בין המינים בתקשורת המילולית בזוגיות ינואר 11, 2012 דר' ירון זיו

כתיבת תגובה